Stel je staat op een netwerkbijeenkomst op jouw vakgebied. En om je heen staan allemaal zeer deskundige collega-ondernemers. En dan komt er een potentiele klant op je af en zegt: ‘interessant allemaal, maar op welk punt onderscheid jij je nu ten opzichte van al die andere ondernemers hier? Waarom moet ik bij jou komen als klant?’
Wat zeg je dan?
Sta je dan met je mond vol tanden?
Stamel je wat van… Ja uhhh… ik ben authentiek en help mensen echt met hun problemen.
Of heb je een goed verhaal? En weet jij waar je staat binnen dat concurrerende veld?
Hoe kan jij je wel onderscheiden
Vandaag wil ik je de twee belangrijkste onderdelen behandelen, waarmee jij jezelf als ondernemer kan onderscheiden van andere ondernemers.
Toevallig werd aan mij de afgelopen weken in verschillende situaties deze vraag gesteld. Tijdens een telefoongesprek met een collega-ondernemer, tijdens een coachingssessie over mij. En gisteren werd mij gevraagd die vraag te beantwoorden in een videochallenge.
En de eerste keer was ik toch weer onvoorbereid. En dan komt een lange stroom worden uit mijn mond. Maar per saldo weinig concreets…
Ik moest echt weer even bij mijzelf te raden gaan. Waar sta ik nu eigenlijk voor en nog lastiger. Hoe verwoord ik dat.
Perspectief en Stappenplan
Het belangrijkste punt om je te onderscheiden van andere ondernemers is het perspectief dat je biedt.
Perspectief? Goed dat je het vraagt.
Het perspectief is de wijze waarop je het leven of de onderneming van je klant op lange termijn kan verbeteren.
- Hoe verandert dit hun leven of bedrijf structureel?
- Welk doel kunnen ze met jouw behalen?
- Hoe snel kan jij ze helpen een bepaald doel te behalen?
Het tweede is het stappenplan dat je geeft.
- Welke stappen moet jouw klant zetten om jouw perspectief te behalen?
- Op welke wijze help je ze van A naar B?
- Hoe anders is jouw stappenplan ten opzichte van je concurrenten?
Deze vragen heb ik ook voor mijn bedrijf, de Roadmap2Independence, beantwoord.
Ik geloof dat iedereen meer in zich heeft en meer kan bereiken dan waar je opvoeding, omgeving, opleiding en ervaringen je hebben gebracht. Ik wil mensen daarom in hun hart het vertrouwen geven dat ze hun eigen leven kunnen creëren zonder dat ze afhankelijk zijn van anderen. Dat is voor mij het pad naar onafhankelijkheid. Dat is mijn Roadmap2Independence.
Er zijn verschillende manieren om in mijn ogen onafhankelijk te worden. Sommige mensen bewandelen dat pad op een spirituele wijze. Ik kan mensen alleen het beste helpen met het pad dat ik zelf bewandel. En dat is het pad van online ondernemen.
Omdat ik geloof dat je met een online onderneming meer mensen kan bereiken om jouw missie uit te voeren, dan je ooit persoonlijk, in levende lijve, kan doen. Ik geloof dat een online onderneming een pad is naar onafhankelijkheid en naar financiële vrijheid.
En om jou mee te nemen op dit pad, wil ik je de strategieën geven zodat jezelf de keuzes kan maken voor jouw bedrijf. Dat je begrijpt waarom jij nu juist wel of juist niet een bepaalde tool, zoals Facebook advertenties, moeten inzetten voor hun bedrijf. (Want Facebook advertenties is zeker niet voor ieder bedrijf het juiste antwoord.)
Ik wil mensen op zo'n manier helpen dat ze nu, en in de verdere toekomst hun online onderneming kunnen laten groeien.
Jouw beurt…
Op welke manier onderscheid jij je?
Wat is het perspectief dat je biedt?
Wat is het stappenplan dat jij voor je klanten hebt?
Schrijft het hier onder de video, ik ben heel benieuwd!
Mag ik jou verder ga helpen met jouw online onderneming? Ja? Dan adviseer ik je om je in te schrijven voor de Online Business Building Blocks. Het kost slechts 997 euro ex btw en bevat 12 strategische actieplannen voor het opbouwen van jouw online bedrijf. Gebruik de strategieën die jij op dit moment nodig hebt. (Losse actieplannen kosten tussen de 97 en 197 euro per stuk) Volg deze link en bekijk de video op de volgende pagina.
Ik ben heel benieuwd op welke wijze jij jezelf of jouw bedrijf onderscheidt. Wat is het perspectief en het stappenplan dat je geeft? Schrijf het hier onder de video.
Dit is het. Vergeet niet op de like knop te drukken.
Groet, Bastiaan
Als je straks op pad gaat, blijf gefocust, blijf groeien en inspireer de mensen om je heen.