Tjezus, wat baalde ik hier van!

Ruim 30% van de mensen die zich hadden aangemeld, opende niet eens de email met mijn leadmagnet, mijn weggeef-cadeau!

Bovendien besloot slechts de helft van degenen die de mail wél openden, om het cadeau ook echt te downloaden.

Toen ik om me heen vroeg, bleek dat ik niet de enige was!

openrateleadmagnet

 

Dat is slecht nieuws, want online ondernemen gaat niet alleen over een grote email-lijst opbouwen. Minstens even belangrijk is hoe ‘warm' je emaillijst is. En wat voor relatie je opbouwt met de mensen op je lijst.

En hoe kun je ooit iets met ze opbouwen als ze niet eens de eerste stap zetten?

Dat moest anders.

Ik beet me vast in dit probleem, vond de oplossing en verdubbelde het aantal mensen dat de lead magnet alsnog downloadde.

 

De echte oorzaak

De eerste neiging is om te denken: jouw gratis product (je lead magnet, je ebook, video, etc) is blijkbaar niet interessant genoeg. Je denkt dat het aan jou ligt.

Maar stap eens in de schoenen van je klant. Hoe ziet zijn dag eruit? Hoe ziet haar inbox eruit?

Waarschijnlijk zo: mails, mails, lange rijen mails, iedere dag, ieder uur weer nieuwe mails.

Zeg 's eerlijk:

Open jij zelf iedere email die je binnenkrijgt? Lees je ze allemaal aandachtig door en klik je op alle links? Nee, tuurlijk niet.

Al was het maar omdat je die mails op het toilet, op de fiets of in de auto scannend leest (uhhh, niet doen hoor!).

Of omdat een belangrijk telefoontje of ruziënde kinderen je uit je concentratie haalt.

Dus vergeet niet: het ligt niet aan jou. Het ligt aan het leven en de omgeving van je klant.

 

De conclusie is simpel: één keer is niet genoeg!

Één keer mailen, één keer een link toesturen: gaat niet werken.

Je wilt een band opbouwen op met je volgers. En dat betekent meerdere emails om contact te leggen.

Ik stuur iedere nieuwe volger in 2 weken 6 mailtjes zodat ze mij persoonlijk leren kennen. Zodat ze mijn emails verwelkomen. En dat ze denken:

‘Heee, dit is waardevol. Dat moet ik lezen! Hier kan ik mijn bedrijf mee verbeteren.'

En ja, dat kost tijd.

Die mailtjes zijn allemaal nodig om onze vertrouwensband te versterken, om te laten zien hoe ik hem of haar kan helpen. Om waarde te leveren.

 

Door over te stappen van één enkel welkomsmailtje naar een hele gerichte serie van zes emails, is het aantal mensen dat mijn lead magnet alsnog downloadt VERDUBBELD.

En dat voelt een stuk beter!

Bovendien is ook het aantal klanten dat nu uit mijn mailinglijst komt, stukken hoger geworden.

 

Wat schrijf je in die eerste emails?

Mijn advies aan jou is simpel:

Zorg dat je zo'n emailserie klaar hebt staan, in je geautomatiseerde systeem (MailChimp, Aweber, ActiveCampaign, etc.)

Stuur de mails volgens een vast schema met een logische opbouw. Neem je lezers heel gericht mee om een goede connectie te maken.

Om jou te helpen om dit ook te doen, heb ik een template gemaakt voor deze eerste 6 emails. Een template is een uitgewerkt voorbeeld, waarbij je sommige teksten één op één overneemt, en andere teksten eenvoudig aanpast naar jouw onderneming. Zodat je vandaag nog een goede emailserie hebt klaar staan.

Met welk resultaat?

Veel meer respons van de mensen op je lijst (ze gaan je mailen of bellen) en meer omzet, omdat je volgers sneller met je willen werken of bij je kopen.

Als ik deze email-template als een apart product zou verkopen, zou de prijs € 97 ex BTW zijn.

Maar dat doe ik niet. Ik heb besloten om het op te nemen in mijn programma: de Online Business Building Blocks.

 

Gebruik wat je nodig hebt!

Het programma de Online Business Building Blocks werkt als een bibliotheek. Je gebruikt wat jij nu nodig hebt en je houdt toegang tot alle producten voor een vast laag maandbedrag.

Ik heb dit ontwikkeld voor ondernemers zoals jij, omdat ik geloof dat je – in de opbouwfase van jouw online onderneming – moet kunnen putten uit een rijke voorraad van tools, stappenplannen en strategieën die jij NU nodig hebt.

Binnen de Online Business Building Blocks krijg je direct toegang tot 12 verschillende actieplannen om de juiste strategie voor jouw online onderneming te gebruiken, om nieuwe volgers binnen te halen, om relaties op te bouwen met je nieuwe volgers zodat ze klant worden en nog veel meer.

Give it a try! En bepaal zelf hoe waardevol je het vindt!

 

START VANDAAG

 

 

"Ik weet niet zeker of dit me echt gaat helpen, Bas"

Gisteravond kreeg ik een email met de volgende vraag:

“…Ik heb te weinig info om er zeker van te zijn of de cursus mij zal gaan helpen. Ik heb al een aantal cursussen gekocht maar daar heb ik tot nu toe niets of nauwelijks iets aan gehad. Ergens trigger je me, maar ben bang dat ik het zoveelste verhaal te zien krijg, dat niet zal werken op mijn strategie…”

Ik snap zijn vraag maar al te goed. Ik ben zelf ook sceptisch als ik nieuwe online trainingen zie.

Helaas kan ik niet garanderen dat jij succes hebt met mijn trainingen. Ik weet niet wat jij doet, hoe je werkt en ik ken je klanten ook niet. Misschien doe jij het wel veel beter dan ik 😉

Ik ben ervan overtuigd dat de Online Business Building Blocks al zeer waardevol is en nog waardevoller gaat worden in de nabije toekomst. Dat kan ik wel garanderen!

Maar ik vraag je niet om mij op m'n blauwe ogen te geloven (ook omdat ik bruine ogen heb ;-).

Dus ik maak het simpel: Zie wat het voor jou waard is. Niet tevreden? Geld terug. Binnen 30 dagen. Zonder gezeur of gedoe.

Blijf gefocust, blijf groeien en inspireer de mensen om je heen

Bastiaan

 

PS. Wil je meer weten over de Online Business Building Blocks, bekijk dan de video op deze pagina. Klik hier.

 

 


Bastiaan
Bastiaan

Hi, ik ben Bastiaan de Koning. Online Marketing Trainer, Spreker, Coach, Kajabi Expert, Oprichter Kajabi-Users.nl en de Kajabi-iDeal betaalplatform LinktoPay. Ik adviseer mkb en ondernemers hoe je snel professionele online cursussen kan maken en kan verkopen, binnen een professionele cursus omgeving.