Wanneer een nieuwe bezoeker op jouw site komt en zich aanmeldt, weet deze bezoeker nog maar heel weinig van je. Je laat hem kennis met je maken via een automatische emailserie. Zie deze vlog over hoe je dat kan doen.
Samenvatting
Heb jij een mailinglijst gekoppeld aan je website? En gebruik je hem ook actief? Als een bezoeker op je site komt en hij of zij schrijft zich in op jouw mailinglijst, krijgt die bezoeker dan een persoonlijke serie emails waarin hij kennis maakt met jouw bedrijf of jouw persoon?
Ik kom heel veel ondernemers tegen die wel een mailinglijst hebben maar er eigenlijk niets mee doen. Of ze gebruiken hem wel maar niet op een slimme manier.
Wanneer een nieuwe bezoeker op jouw site komt en zich aanmeldt, weet deze bezoeker nog maar heel weinig van je. Waarschijnlijk heb je deze bezoeker verleid om zich in te schrijven met een cadeautje, een lead-magnet.
En met jouw mailinglijst is het heel makkelijk vertrouwen op te gaan bouwen bij je toekomstige klanten.
Er is een slimmere en betere methode om je mailinglijst te gebruiken
Wat je moet gaan doen is een serie emails schrijven waarin je dat vertrouwen bewust gaat opbouwen. Op het moment dat iemand zich inschrijft, krijgt hij automatisch deze serie emails toegestuurd. De inhoud van deze emails gaat over je nieuwe volger, en hoe jij hem of haar kan helpen.
En zo ga je minimaal 6 emails door. Iedere keer geef je nieuwe waardevolle tips. Op deze manier laat je zien dat je ze kan helpen. Dat het niet om jou gaat maar om hun. Je bouwt hun vertrouwen in jou op.
En pas daarna, als je deze of meerdere kennismakingsseries hebt gehad. Dan pas ga je jouw nieuwsbrief sturen.
Jouw volgende stap
Heb jij al een serie emails klaarstaan die automatisch verstuurd worden naar nieuwe bezoekers? Nee? Zet dat dan hoog op je prioriteitenlijst. En maak ze deze week nog!
Dit voorbeeld is een van de vraagstukken die we behandelen in mijn nieuwe training, de Online Business Booster. Daarin gaan we ook in detail in op de vraag wat je nu precies in deze email moet schrijven.
Met mijn nieuwe training, de Online Business Booster help ik ondernemers die nog in de opstartfase zitten van hun online activiteiten. Ondernemers die nog niet met hun onderneming actief zijn op internet. En ondernemers die wel al bezig zijn maar nog niet alles op orde hebben waardoor hun website nog geen vaste stroom van inkomsten oplevert.
Ik heb ervaren dat er vele ondernemers en experts zijn die de stap naar online wel willen maken, maar niet weten welke stappen ze nu moeten maken om een goede solide online onderneming neer te zetten.
We zijn de training aan het testen en binnenkort lanceren we hem. Wil jij vast op de hoogte blijven wanneer deze training, ga naar OnlineBusinessBooster.nl en meld je vast aan. Voor deze early birds gaan we nog iets heel leuks doen!
Volledige tekst van de vlog
Heb jij een mailinglijst gekoppeld aan je website? En gebruik je hem ook actief? Als een bezoeker op je site komt en hij of zij schrijft zich in op jouw mailinglijst, krijgt die bezoeker dan een persoonlijke serie emails waarin hij kennis maakt met jouw bedrijf of jouw persoon?
Ik kom heel veel ondernemers tegen die wel een mailinglijst hebben maar er eigenlijk niets mee doen. Of ze gebruiken hem wel maar niet op een slimme manier.
Wanneer een nieuwe bezoeker op jouw site komt en zich aanmeldt, weet deze bezoeker nog maar heel weinig van je. Waarschijnlijk heb je deze bezoeker verleid om zich in te schrijven met een cadeautje, een lead-magnet.
En als je dat niet hebt ga dan alsjeblieft even naar mijn blog en daar kan je mijn werkdocument downloaden hoe je razendsnel dit soort aanmeldcadeau’s kan maken.
Maar dan?
Iemand heeft zich aangemeld. Jij stuurt het beloofde cadeau en dan…
‘Ja, dan staat hij toch op je lijst, dan kan je hem je nieuwsbrief sturen’ Denk je misschien…
En dat is precies wat er bij bijna iedere online onderneming gebeurt. Je schrijft je in en je krijgt een wekelijkse nieuwsbrief.
En nu vraag je je misschien af: ‘Als iedereen dat doet, waarom is dat dan niet goed?”
Ik zei al: iemand die zich voor het eerst aanmeldt, weet heel weinig van je. Als jij wilt dat deze bezoeker ooit een klant gaat worden, moet deze klant je leren kennen. Hij moet gaan waarderen wat je doet en je gaan vertrouwen.
En met jouw mailinglijst is het heel makkelijk vertrouwen op te gaan bouwen bij je toekomstige klanten.
En daarvoor is een betere methode dan een nieuwsbrief. Alleen de meeste ondernemers doen dat niet…
Er is een slimmere en betere methode om je mailinglijst te gebruiken
Maar dat kost tijd en voorbereiding en de meeste ondernemers zijn niet bereid die tijd te investeren. Ze vinden het moeilijk of weten niet waar ze moeten beginnen.
Wat je moet gaan doen is een serie emails schrijven waarin je dat vertrouwen bewust gaat opbouwen. Op het moment dat iemand zich inschrijft, krijgt hij automatisch deze serie emails toegestuurd. De inhoud van deze emails gaat over je nieuwe volger, en hoe jij hem of haar kan helpen.
Dus je geeft in je eerste email uiteraard je aanmeldcadeau en leg uit hoe dit cadeau hun verder helpt.
In een tweede email stuur je een reminder. Niet iedereen download jouw cadeau direct de eerste keer. En belicht een ander voordeel uit het aanmeldcadeau.
En zo ga je minimaal 6 emails door. Iedere keer geef je nieuwe waardevolle tips. Op deze manier laat je zien dat je ze kan helpen. Dat het niet om jou gaat maar om hun. Je bouwt hun vertrouwen in jou op.
Moet je dat zelf met de hand gaan doen? Nee natuurlijk niet. Dat doe je met een autoresponder. Dat in een online tool dat dat helemaal voor jouw regelt. Mailchimp, Aweber bijvoorbeeld.
Dus wees niet te krenterig met je informatie. Denk niet van: ‘ik ga mijn informatie niet gratis weggeven! Daar moeten ze voor betalen’. Uiteindelijk wel, tuurlijk, we zijn ondernemers.
Denk eens aan Gillete. Gillete verkoopt scheermesjes en geeft eerst een mooie houder bijna gratis weg. Of printers. Een nieuwe printer is bijna voor niets, je betaalt de inkt. Zo gaat dat ook online.
Mensen moeten je leren kennen en gaan je daarna pas vertrouwen. Als online ondernemer is de beste methode om dat te doen: kennis en waarde geven. En als mensen je uiteindelijk vertrouwen worden ze misschien je klant.
En dan?
En na deze serie komt je nieuwsbrief.
Na deze kennismakingsserie ga je verder met een nieuwe emailserie. Dit kan een introductieserie zijn voor je offline producten of een verkoopserie voor een online product. Het is geen probleem, om nadat je aan het vertrouwen gewerkt het, om eens met een aanbieding te komen.
En pas daarna, als je alle kennismakingsseries hebt gehad. Dan pas ga je jouw nieuwsbrief sturen.
Jouw volgende stap
Dus mijn vraag is: heb jij al een serie emails klaarstaan die automatisch verstuurd worden naar nieuwe bezoekers? Nee? Zet dat dan hoog op je prioriteitenlijst. Ga direct aan het vertrouwen van je toekomstige klanten in jouw bedrijf werken. Dus schrijf deze week nog minimaal 6 waardevolle emailtjes die je direct naar je nieuwe volgers kan sturen.
Dit voorbeeld is een van de vraagstukken die we behandelen in mijn nieuwe training, de Online Business Booster. Daarin gaan we ook in detail in op de vraag wat je nu precies in deze email moet schrijven.
Met mijn nieuwe training, de Online Business Booster help ik ondernemers die nog in de opstartfase zitten van hun online activiteiten. Ondernemers die nog niet met hun onderneming actief zijn op internet. En ondernemers die wel al bezig zijn maar nog niet alles op orde hebben waardoor hun website nog geen vaste stroom van inkomsten oplevert.
Ik heb ervaren dat er vele ondernemers en experts zijn die de stap naar online wel willen maken, maar niet weten welke stappen ze nu moeten maken om een goede solide online onderneming neer te zetten.
We zijn de training aan het testen en binnenkort lanceren we hem. Wil jij vast op de hoogte blijven wanneer deze training, ga naar OnlineBusinessBooster.nl en meld je vast aan. Voor deze early birds gaan we nog iets heel leuks doen!