Wat doe jij om je bedrijf online te promoten?
E-mailmarketing of SEO of SEA (adverteren)?

Deze vraag kreeg ik van de week. In deze korte video leg ik je uit waarom ik denk dat je altijd aan je mailinglijst (e-mailmarketing) moet werken.

Wat vind jij het belangrijkste? En waarom? Of doe je ze alle drie niet? Laat het eens weten hier onder de video.

SEO of zoekmachine optimalisatie is lastig om nu nog mee te kunnen scoren. Vindbaar zijn op algemene zoekwoorden is zeer complex en je hebt een gerenommeerde website nodig om hier succesvol mee te zijn. Er zijn wel mogelijkheden, zoals vindbaar zijn op vragen en zinnen, maar het blijft gokken, of het lukt. En dat is voor de meeste ondernemers niet weggelegd.

SEA of adverteren is zeer nuttig. Persoonlijk vind ik adverteren op Google alleen interessant als je direct een duurder product kan verkopen. Anders lopen de kosten te snel op. Facebook is dan een beter platform. Maar… Wat doe je met de mensen die op je website komen naar aanleiding van jouw advertentie? Als ze niet direct iets kopen, klikken ze weg. De kans dat ze terug komen is buitengewoon klein, want dan moeten ze je advertentie opnieuw zien.

Daarom kies ik voor e-mailmarketing. Je zorgt ervoor dat je de bezoekers van je website vasthoudt en op je mailinglist krijgt. Van daar uit kan je bouwen aan contact met deze nieuwe bezoekers. Zodat ze, wanneer ze jouw dienst of product echt nodig hebben, aan jou denken om contact op te nemen.

The money is in the list! Wil je weten hoe? Download een van mijn gratis ebooks en je krijgt direct meerdere tips hoe je hier mee aan de slag kan gaan.

Waar zet jij op in? SEO? SEA? of E-mailmarketing? Schrijf het hier onder in de reacties.

Groet, Bastiaan


Bastiaan
Bastiaan

Hi, ik ben Bastiaan de Koning. Online Marketing Trainer, Spreker, Coach, Kajabi Expert, Oprichter Kajabi-Users.nl en de Kajabi-iDeal betaalplatform LinktoPay. Ik adviseer mkb en ondernemers hoe je snel professionele online cursussen kan maken en kan verkopen, binnen een professionele cursus omgeving.