Heb jij een social media strategie? Een uitgedacht plan van content die je op de verschillende sociale media platforms neerzet? Een social media strategie waarin staat hoe vaak je iets plaatst? Wat voor soort posts het zijn? Hoe deze zich verhouden met de marketing van jouw bedrijf?

Of doe je maar wat? Plaats je af toe als er iets langs komt, like je het een, deel je het ander?

Wanneer je een echt social media plan hebt, dan behoor je tot de weinigen. De meeste ondernemers doen maar wat. Met het gevaar dat ze helemaal niets doen…

Ik sprak een paar weken terug met een groepje ondernemers over hun social media strategie. Het beste wat er uit kwam was dat iemand een vast blok had gereserveerd op de vrijdagmiddag. Maar direct volgde de opmerking dat die tijd vaak verloren ging in het afmaken van andere klussen.

Geen social media plan, geen sociale media strategie, geen zichtbaarheid…

Online marketing is online zichtbaar zijn

Ik hoop dat het geen betoog behoeft dat je online zichtbaar moet zijn, wil je dat internet je nieuwe klanten gaat opleveren. We kunnen daar lang over praten. Maar net als dat je in de echte wereld naar je klanten toe zal moeten gaan door te netwerken en jezelf in de picture te plaatsen, zo zal dat ook online moeten.

Niet zichtbaar online is geen omzet uit internet…

Tsja… Waarom doen al die ondernemers daar dan niets aan?

Ik heb vele excuses inmiddels gehoord:

  • Ik weet niet wat ik moet schrijven op sociale media
  • Ik weet niet op welke sociale media platforms mijn klanten zitten
  • Het komt er niet van
  • Klanten gaan voor
  • Het levert niets op
  • Mensen reageren nooit op mijn posts
  • Vul maar in…

Wat is jouw social media strategie?

Daarom nog eens mijn vraag: Heb jij een social media strategie…? Heb je een plan voor wanneer je welke post op welk platform plaatst? En wanneer heb je jouw social media strategie voor het laatst getoetst of deze nog actueel is?

Of heb je (nog) geen social media plan en herken jij je meer in de excuses? Je bent zeker niet de enige!!

Mijn strategie heb ik recentelijk aangepast. Volgens de ‘oude’ regels was het belangrijk om 4x per dag iets op je Facebookpagina te posten. De gedachte daarachter was dat Facebook maar aan heel weinig mensen jouw posts laat zien. Dus vaker posten is belangrijk.

Mijn ervaring is dat dit niet meer opgaat. Als je vaker posts, zien steeds dezelfde kleine groep mensen jouw post. Ongeacht het aantal volgers op je Facebook. Wil je meer mensen bereiken, dan moet de aantrekkelijkheid en de interactie van je posts omhoog en de frequentie kan echt omlaag. En zo verandert het continu.

Wat dat betreft zou je je social media strategie ieder jaar moeten herijken.

Als je nog geen goede social media strategie hebt, of het wordt tijd om jouw strategie te herijken? Wellicht kan ik je dan helpen.

Jouw Social Media Strategie in 1 avond

Op 29 mei aanstaande geef ik in Leiden in de avond de training ‘Jouw Sociale Media Strategie Opstellen’. In deze workshop leer je welke content je snel kan maken voor jouw zakelijke sociale media profielen. Je leert hoe je jouw content interessant houdt voor je lezers en hoe je meer interactie krijgt van je lezers.

Tijdens de workshop maak je (het begin van) jouw contentkalender. Aan de hand daarvan ga je de komende maand jouw sociale media posts kan gaan plaatsen. Je krijgt uitleg over de tools om dat snel en efficiënt te doen, zodat je niet iedere dag nieuwe post hoeft te maken. Het is heel praktisch en stap voor stap opgezet.

De try-out van deze workshop is € 75 ex btw.

Aanmelden kan via deze link >>>

Of je kan fors korting krijgen ! Mijn verjaardagscadeau !!!

Met korting toegang Social Media Strategie Training

Je kan deze keer fors toegang krijgen tot deze nieuwe training als je mij helpt om de training verder vorm te geven.

Om de korting te krijgen, vraag ik je de volgende drie vragen in de commentaarsectie hier onder de blog te beantwoorden.

  1. Waar heb jij behoefte aan bij het opstellen van jouw social media strategie?
  2. Welke onderdelen zou jij in deze training willen zien?
  3. Wat heb jij nodig om veel beter online zichtbaar te worden met je bedrijf?

Beantwoord deze vragen hieronder. Nadat je antwoord goedgekeurd is, ontvang je een email met daarin de kortingscode en de bestellink. Je betaalt slechts de helft voor € 50,- ex btw.

In 4 stappen korting krijgen:

  1. Beantwoord bovenstaande vragen, in het commentaargedeelte
  2. Na goedkeuring ontvang je dezelfde dag een email met de kortingscode en bestellink.
  3. Meld je aan via de bestellink, pas de code toe. Je betaalt alleen € 50 ex btw.
  4. Kom naar de training op 29 mei om 19.30-22.00 uur in Leiden.

Ik hoop dat je me helpt om deze training een succes te maken. Jouw antwoorden zie ik graag hieronder en dan hoop ik je live te ontmoeten in de training op 29 mei aanstaande.

Vergeet niet deze post te liken en te sharen. Voor wie zou een sociale media strategie ook zinvol zijn? Stuur deze blog naar ze door, en zeg dat ze zich moeten aanmelden.

Hartelijke groet,

Bastiaan


Bastiaan
Bastiaan

Hi, ik ben Bastiaan de Koning. Online Marketing Trainer, Spreker, Coach, Kajabi Expert, Oprichter Kajabi-Users.nl en de Kajabi-iDeal betaalplatform LinktoPay. Ik adviseer mkb en ondernemers hoe je snel professionele online cursussen kan maken en kan verkopen, binnen een professionele cursus omgeving.

    2 Reacties op "Jouw social media strategie opstellen"

    • Wendy

      Interessante Training Bastiaan!
      Ik heb een social media strategie, maar te weinig tijd. Ik train en coach veel, zie dus dagenlang geen computer.
      Ik maak wel veel aantekeningen voor ideeën op mijn telefoon, maar het ontbreekt me aan uitwerk tijd.

      Ik ben vooral geïnteresseerd in hoe je zo veel mogelijk kunt doen in zo min mogelijk tijd!

    • Leanne

      Ik vind het nog best lastig om reacties te krijgen en te zorgen dat mijn posts bereik hebben

      Ik heb een strategie maar ik wil graag dat leuk blijft … voor mezelf en mijn publiek. En 4x per dag NO WAY. Al is het maar dat – zelfs met een hulpprogramma – ik zelf gek word.

      Extra tips en tricks over wat werkt op dit moment zijn welkom. Ik denk een mooi stap voor stap uitleg per platform en een mooi invulsjabloon voor de aanpak?

Reacties zijn gesloten.